söndag 26 juni 2011

Midsommar

Så har då midsommar 2011 varit. Den började med att jag jobbade till 15.00 på midsommarafton, så iår blev det inget Torsång för oss. Innan vi äntligen kom till båten var det tidig kväll och alla var hungriga. Det blev en kort färd till Hellmansö för natten.

Vi förtöjde bredvid Frideborg vid bryggan, det fylldes snabbt på med flera båtar, många från FBK. efter Kobgrillning kom Peter över på en Irish mm. Min kväll avslutades på Calluna medans Kjell drog iväg till partybåten för att fortsätta fira. Jag var tråkig och gick till båten för att läsa en bra bok.

Midsommardagen var en rätt tråkig dag, mulet och regnskurar. Michael ocj jag gick iallafall en frisbee runda och en promenad runt ön. Jimmy kom till båten framåt kvällen och vi åt rökt fisk med färspotatis - mums. Denna dag avslutades på Frideborg med gott att dricka och kortspel.

Söndag morgon bjöd på strålande sol, och efter frukost och en promenad så kastade vi loss. Jag och Michael låg på däck och slumrade och efter en snirklig färd på Runn hamnade vi på Fornäs udd för att grilla lite. Efter det blev det en lång väg hem till Slussen, solen sken stundvis men det blåste lite kallt.

Nu får vi se fram emot nästa helg och hoppas på ett strålande båtväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar