söndag 12 juni 2011

Oväder över Runn

Framåt lunch i lördags bestämde vi oss för att åka runt lite utan mål. Vi kom till Ornäs och sedan vidare mot Torsång där vi stannade för en glass. Varmt och soligt var det.

MEN när vi lämnade Torsång började mörka moln torna upp sig på himmlen och när vi kommit ut ur ån såg vi första blixten. Vi fortsatte iallafall ut på Runn och blixtarna tilltog men lite spänning i livet ska man ha så vi fortsatte. Det blåste upp rejält, det värsta jag varit med om på Runn och började regna ordentligt. Kul tyckte Kjell och vägrade låta mig köra!

Oväder på Runn

Vi beslöt till slut att ankra upp i Fattigmansviken för att vänta ut ovädret, det tog ett bra tag innan det hade lugnat ner sig och vi kunde fortsätta mot hamn. Innan dess så lagade Kjell en kulinarisk måltid - se bild - smakade utmärkt!
Vår nya fyrkantiga stekpanna - perfekt för 10 korvar
Väl i hamn så drog jag hem för att hämta Michael. Vi hade arbetsplikt vid chokladhjulet på Mannes loge på kvällen. Efter det så åkte vi tillbaka ut på Runn igen och ankrade upp utanför Dejstolen. Det blev ett nytt oväder under natten med åska och på morgonen regnade det fortfarande så vi bestämde oss för att åka hem mitt på dagen. Nu blir nästa båthelg till misommar, iallafall för mig, arbete väntar nästa helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar