måndag 24 juni 2013

Midsommar 2013

Torsdag kväll när alla slutat jobbet åkte vi åter ut på Runns vatten. Eftersom klockan var mycket så hamnade :-) vi på Hellmansö vid stora byggan alldeles för oss själva. Lite konstig en så stor båthelg. Middagen bestod av kokt korv med bröd och räksallad mmmmm!!

Kjell och jag satt på bryggan och njöt av en Breezer och en fin solnedgång. Michael och Peter gick en frisbee runda och Tindra sov gott.



Midsommaraftonsmorgon bjöd på  soligt och fint väder.  Vi beslöt att åka till Torsång eftersom det ligger längst bort och tar längst tid att komma till!
Kjell fick köra och jag satt och halvsov på akterdäck, helt OK faktiskt!

Vi kom fram lagom till lunchen som bestod av sill, lax och färskpotatis och naturligtvis de obligatoriska jordgubbarna till efterrätt. Solen fortsatte att skina och det blev solande på akterdäck en lång stund medans vimtittade på båtarna som gled förbi. Precis som en midsommarafton i Torsång ska vara med andra ord!

Tiden bara rann iväg och vi insåg att grillning innan jag skulle åka hemåt hanns inte med. Vi åkte direkt in till slussen där jagnskulle mönstra av för att jobba lördag och söndag

Det var min fina midsommar 2013, de andra fick fira resten utan mig, men jag var nöjd ändå, vi fick en fantastiskt fin dag på sjön!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar