tisdag 19 juli 2011

Grillfest i Gustafs

Lördag den 16 juli var det dags att återigen bege oss till Gustafs för grillfest. Jag fick lov att först jobba till 15.00 så det var till och gasa på i 7 knop för att hinna dit i tid. Frideborg, Calluna och Bonazera var redan på plats och vi förtöjde bredvid dem


God mat och god dricka, se bilderna, visst ser de ut att njuta.................mmmmmmmm vad gott.

Ingen kommentar....
 Efter gott grillat - Entrecote med potatissallad och kladdkaka till dessert var det dags för dragning av lotteriet.
3:dje pris-1 dunk olja gick till Göran på Bonazera.
2:a pris-en korg med dricka (inte saft och läsk) gick till en borlängebo tror jag,

men det var mindre viktigt, det är 1:a priset som räknas!!

1:a pris - en helikoptertur - rosa lott nr 67 - gissa vem som hade den - JAG, helt otroligt, jag som skulle jobba söndag när färden skulle ske. Men det skulle ordna sig lovade piloten och det gjorde det.
Helikopter resan får vänta till ett senare tillfälle. Nu är det andra året i rad som helikopternturen går till en falubåt - är vi välkomna nästa år igen tro?
Så här glada var vi när Babben bjöd på drinkar.



Eftersom jag skulle börja jobba söndag kl 10:00 så var det avfärd 06:30. Festen pågick då för fullt på en del båtar - att de bara orkar - men de var väl ungdomar. Jag och barnen åkte hem medan Kjell blev kvar på båten en natt till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar