söndag 4 juli 2010

Sommarens varmaste helg.

Efter en tuff arbetsvecka blev det fredag eftermiddag och ingen skulle jobba helg. Vi åkte ut med Pacific på kvällen och grillade korv vid Hellmans. Peter på Frideborg höll med varm grill. Resten av kvällen och natten satt vi på Pacific och planerade kommande seglaster, mycket drömmar var det som avhandlades. Några av dom ska bli uppfyllda så småningom.

Det pratades en hel del om någon sorts grillfläkt som jag ser fram emot att få se karlarna använda. Mer om det kommer!

Lördagen bjöd på ett underbart sommarväder med sol och värme. Vi solade, badade, slappade och någon sov middag. De enda som sportade var Jimmy och Michael som gick en runda frisbee golf och åkte kneeboard.



På kvällen kastade vi loss och åkte till Garbergsudd för natten. Lite blåst i sidan när vi skulle lägga till men allt gick lungt och bra. Ungarna åkte i Lugern hela vägen dit och hade farttester där det gick. Kjell grillade och Jimmy och jag gjorde råstekt potatiskaka efter önskemål från gastarna ombord - alla åt med god aptit.

Nu är det söndag morgon och solen skiner även idag. Lunchen är planerad till Torsångs Pizzeria  - förmodligen de godaste pizzorna som finns enligt mig - men innan dess blir det mera slappa och vila, imorgon är det en ny tuff vecka på jobbet och semestern är hela två veckor bort. Det gäller att ta tillvara på de fina stunderna som blir!!

Och så lite om skitpumpen vid Slussen. Jag ringde till kommunen och påtalade problemet med att lägga till och den jag pratade med lovade att ta tag i saken och byta ut skyltarna med "gästbrygga" de är enligt uppgift iallafall beställda.
MEN nu är det någon otroligt intelligent och smart person som har tagit bort konan som ska stoppas i hålet på båten för att det ska bli tätt när man suger. Det är helt sanslöst att ingenting får vara ifred, allt ska förstöras och jag undrar vad man ska med den till - full med skit. Hoppas att gärningsmannen blev varse om vad den används till och inte har någon tvål.

1 kommentar:

  1. Karin http://.webblogg.frideborg.se14 juli 2010 kl. 23:44

    Jag har sett fläkten "in action". Inte helt övertygad om varför den är bättre än att blåsa... :)// Karin

    SvaraRadera